4030601403 |
Patis coeducatius a l'Escola Rivo Rubeo |
2019-2020 |
Taller a centre. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
5/2/2020 - 24/6/2020 (10 hores) de 17:00h a 19:00h |
|
ESC Rivo Rubeo |
|
c. de la Gràcia, s/n (Rubí)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Vallès Occidental III
|
| |
|
Activitat afectada per la Instrucció
3/2020, de 13 de març, COVID19. |
| |
Inscripció |
09/01/2020 - 19/01/2020 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Aquesta formació, té per objectiu
principal l’acompanyament en la reflexió i la innovació pedagògica del conjunt de la
comunitat educativa en relació als espais exteriors i als seus usos, cercant l’atenció a la
diversitat amb una mirada interseccional i prenent com a eix central la convivència.
Aquest projecte vol acompanyar a la comunitat educativa en l’anàlisi i la reflexió
de les relacions que es donen al pati, les vivències, els conflictes i en definitiva, els
aprenentatges que s’hi generen.
El projecte inclou diverses intervencions per a la transformació física del pati,
actuacions que seran dinamitzades per l’entitat Col·lectiu Volta i que es realitzaran amb
la participació de tota la comunitat educativa.
|
| |
Objectius |
. Formar i sensibilitzar al professorat vers les desigualtats de gènere presents a
l’àmbit educatiu i la necessitat d’educar amb perspectiva de gènere
. Oferir metodologies per a l’anàlisi i l’observació sistematitzada de la realitat, a partir
de la diagnosi del pati, per tal de poder donar continuïtat al procés crític de revisió
constant de les pràctiques educatives
. Oferir els coneixements teòrics necessaris per situar el moment actual, la
perspectiva de gènere i les desigualtats en l’àmbit educatiu
. Reflexió sobre els espais i els seus usos amb una mirada de gènere considerant el
pati com un espai de socialització
. Acompanyar a l’equip docent en el debat i presa de decisions al voltant de diversos
aspectes vinculats amb l’espai físic i temporal del pati, centrant-nos principalment
en els següents aspectes:
- El rol del personal docent durant l’estona de pati: necessitats individuals
i necessitats col·lectives
- El pati com espai educatiu: quin model ofereix?
- El sentit del pati en l’organització escolar: quin significat té l’espai de
pati i el moment de pati?
- La vivència del pati per part dels infants: ús d’espais, materials i
relacions que s’estableixen
|
| |
Continguts |
1a part: INTRODUCCIÓ
. El sistema sexe-gènere. Els estereotips de gènere i les seves conseqüències per al
desenvolupament de les persones.
. Marc teòric: què és la coeducació
. Violències de gènere en plural: violència vers les dones, homofòbia, transfòbia,
costos de la masculinitat hegemònica.
. La incorporació de la perspectiva de gènere en la nostra tasca educativa.
2a part: ESPAIS I GÈNERE
. Les relacions entre el gènere, els espais i els seus usos.
. Els intangibles: normativa, paper de la persona adulta, concepció de l’espai/temps
del pati.
. La Investigació – acció – participativa: una eina pel canvi
3a part: QUÈ HI PASSA AL NOSTRE PATI I QUÈ VOLEM QUE HI PASSI
. Devolució dels resultats de la diagnosi
. Anàlisi dels resultats obtinguts des d’una perspectiva crítica i constructiva
. Acompanyament en els processos i temes de reflexió sorgits dels resultats
. Elaboració de línies de treball estratègiques
|
| |
Avaluació |
Segons la planificació de l'avaluació de la formadora:
L’avaluació de la formació es farà de manera continuada al llarg de totes les sessions. Es
tindran en compte diversos aspectes:
- Assistència a les formacions
- Realització de les activitats d’observació proposades dins dels terminis establerts
- Participació i implicació en les sessions de formació
|
| |
Requisits de certificació |
El 80% de l'assistència i els requisits.
|
| |
Persones destinatàries |
Mestres del centre.
|
| |
E-mail |
crp-rubi@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimecres |
05/02/2020 |
1230 |
1400 |
Sessió 2 |
dimarts |
11/02/2020 |
1700 |
1900 |
Sessió 3 |
dijous |
04/06/2020 |
1230 |
1400 |
|
| |